Nuffnang

Followers

Tuesday, December 11, 2012

Sem Yang Gila, Result Yang Gila!

Asalamualaikum Geng!

Hari ini 11.12.2012 Hari jadi kekasih hatiku huhu, tapi entry yang aku nak postkan ni x de kaitan dengan dia. Mungkin ada sikit, tapi x banyak la. Apa-apa pun, Selamat Hari Jadi kepada kekasih hatiku iaitu Eby. Semoga happy selalu, jangan stress! jaga diri, kesihatan, dan yang paling penting semoga kita cepat disatukan ewwah! boleh cam tu? haha


Baiklah sebelum ini aku ada post satu entry mengenai sem 5 yang menggilakan. Kali ini aku nak berkongsi dengan korang result yang aku dapat. Tak de la nak berkongsi sepenuhnya. Alhamdulilah, untuk semester ini, Result aku, memang au tidak jangkakan akan dapat seperti itu. Agak terkejut jugak la bila kawan aku msg aku and cakap aku dapat 3.++ hehehe... Thanks kat abang long sebab checkkan result aku, sebab ime tu aku tengah amek gambar kat majlis kawin sepupu aku. Muin dan pasangannya Maria. Alhamdulilah, Kawin muda. Seronok sangat tengok diorang.


Gambar perkahwinan mereka akan ku update untuk entry akan datang... Nantikan... huhuhu

Berbalik kepada cerita asal, Sem 5 adalah semester yang paling gila yang pernah aku hadapi. Pelbagai cabaran pengalaman dan perstiwa yang semakin mematangkan aku lalui dan tempuhi. Setelah result keluar, semua itu aku rasakan berbaloi. Ada yang aku x jangka dapat a, dan ada yang aku jangka dapat a x dapat a. Memang agak Frust, kerana aku dah all out untuk subjek itu. Aku tak pasti dimana silapnya. Jika nak dibandingkan dengan orang lain. Aku rasa aku layak la kot dapat a. Tapi entah, aku pun tak pasti kenapa aku dapat b, mungkin ada aspek lain yang diambil kira. Kalau kerana dokumentasi, aku rasa aku hantar, dan kawan aku yang dapat a tu dia tak hantar. And then untuk kelas lagi satu aku tolong mereka dan buat yang terbaik, walaupun itu kali pertama au buat bende tu. Memang agak terkilan, sebab aku dah banyak berkorban utk subjek tu.Mungkin kerana Hasil Pojek yang hambar, aku tak salahkan sapa-sapa, aku salahkan diri aku sendiri kerana kami tak bekesempatan untuk membuat latihan penuh! Kalau tak kerana kene ke ****lon tu, memang aku rasa sempat la nak wat laihan.

Walau macam mana pun, aku tetap bersyukur sebab result kali ini aku dapat AKJ, ramai juga budak kelas aku yang dapat AKJ, Tahniah buat mereka.


Nasihat aku kepada Junior-junior buat yang terbaik, jangan mengeluh, usaha lebih, jangan malas, cuba berkerjasama, jangan sombong, Dinner kami buat yang terbaik, jangan peningkan diri, hormat orang, hormat Lectrue, hormat senior... korang jangan ingat korang baru balik L.I korang dah hebat!! banyak lagi yang aku nak pesan, tapi sampai sini je la.

1 comment:

Nuffnang