Nuffnang

Followers

Thursday, December 13, 2012

Entry Gambar 12.12.12 (Gunung Jerai)

Asalamualaikum Geng!

Memandangkan aku tengok ada beberapa blog yang menayangkan entry gambar 12.12.12
aku pun teringin jugak nak menghupdate gambar.

Gambar pada kali ini aku ambil di Gunung Jerai ketika aku bertapa kat sana selama dua hari





Untuk pengetahun korang, ini adalah pertama kali aku menggunakan Slow Shutter.
Sungguh indah ciptaan Allah
Kepada sesiapa yang tidak pernah ke Gunung Jerai, Korang patut pergi kerana disana pemandangan sungguh indah. Kepada yang tak tahu Gunung Jerai tu dekat mana, Google Map la ye

Sangat mudah kalau korang nak pergi ke Gunung Jerai. Daripada Highway Utara-Selatan korang keluar di Gurun dan ikut ke Sign Board The Ragency Hotel tak jauh dalam 5 km daripada Exit Gurun.


Rumah Keluarga angkat aku terletak 2km menuju keatas Gunug Jerai, Kalau korang nak pergi ke puncak mesti lalu punya rumah tu, Rumahnya Warna Oren. Sebelum sampai ke rumah tu ada bongol. Ramai yang akan berhenti dekat rumah Keluarga Angkat aku tu kerana ada satu kawasan yang boleh melihat pemandangan dari atas rumah tersebut.

Antara gambar yang aku suka. Gambar ini aku ambil berhampiran dengan Puncak Gunung Jerai pada jam 1.45 Tengah Hari. Keadaan berkabus dan macam baru pukul 8 pagi cam tu la.

Itu sahaja untuk Entry pada kali ini. Korang Pernah Pergi Gunung Jerai? Kalau Pernah, korang tahu tak kisah mengenai Lie Purba? Kalau korang tahu, cuba Kongsi sikit kat aku. hehehe

3 comments:

Nuffnang