Nuffnang

Followers

Friday, December 28, 2012

Aspaing | Abang Long | Rifa'ie ( Siapa Kenal?)

Assalamualaikum Semua!
Setelah sekian lama saya tak photoshoot! Akhirrnya pagi tadi diberi kesempatan olehNYA untuk membuat sesi photoshoot bersama seorang sahabat saya yang bernama Mohd Rifa'ie


Kalau korang nak tahu, inilah Mohd Rifai'ie ataupun lebih dikenali dengan panggilan eee | Abang Long | dan nama faceboook dia Aspaing Feeble.. hahaha cari ler...


Sepanjang 6 Sem saya kenal dengan rifa'ie ni, pelbagai bakatnya telah ku ketahui hahaha... itu baru sikit
Rasanya ada lagi yang saya tak tahu mengenai dirinya

Dia seorang yang merendah diri, tenang, cool, JIWANG TAHAP KARAT, stedy, Senang cerita seronok ar berkerja dengan dia. Dia antara orang yang saya selesa kerja bersama. Kami pernah berkerja sebagai Production sejak daripada Semester 3 untuk penghasilan Iklan Khidmat Masyarakat Masa Ayah


Abang Long ni dia orang Ganuu haha... saya pernah sampai ke gannu tu sekali je, tu pun masa kem athelit masa tingkatan 2 dulu.
Cerita pasal sukan ni, untuk pengetahuan korang, abang long ni dia teror main Squash. Dia pernah jadi Juara Squash Peringkat Politeknik Malaysia. Kiranya kalau kat Seluruh Politeknik Malaysia, dia la pegang bagi acara Squash


Selain daripada Squash, Abang Long ni jgk pandai main skate board!... haha
Saya pun macam tak percaya je abang long ni pandai main bende tu. Tapi dia kata, dah lama tinggal.
Senang cerita dia ni pantang dicabar! Kalau dicabar tambah kene perlekeh, siap la...


Selain daripada pandai main Squash + Skate Board, dia ni juga pandai main gitar! Tgk je la dia pegang macam mana kan... haha 
Dialah juga yang mengajar saya bermain gitar. Daripada tak tau apa-apa, sampai la boleh kenal note.. tapi tu pon x katam lagi.


Lupa nak bagi tahu, kami satu kelas, dalam Diploma Pengajian Video & Filem. 
Untuk semester akhir ini, saya dengan abang long masih dalam satu kumpulan yang sama. Kali ini dia Jadi Pengarah, saya jadi Pengurus Produksi
Sebenarnya tajuk filem pendek kami belum di pastikan lagi. Saja je letak tajuk tu. Kerana Kasih Dia


Info yang aku baru dapat tahu tadi. dia ni juga boleh ebrmain Golf! bukan calang-calang orang boleh bermain permainan tersebut.. Tapi tak tau la dia teror ke expert macam Tiger Wood


Sebenarnya kami x plan pon nak buat sesi photoshot. Gambar ini diambil pada pagi tadi semasa saya ambil abang long ni dari stesyen bas Kangar. Maklom ler baru balik cuti. kebetulan, dia bawa gitar. Jadi dia menggunakan Gitar tersebut sebagai Prop dia. Sempat juga la balon 2-3 lagu.


Rasanya sampai sini saja la saya bercerita mengenai Abang Long ni. Kepada gadis-gadis yang meminati abang long ni dan nak berkenalan, korang boleh cari kat facebook aspaing feeble..
ataupun nak lebih mudah 




1 comment:

  1. visiting here with a smile. take care.. have a nice day ~ =)

    Regards,
    http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

    ReplyDelete

Nuffnang