Nuffnang

Followers

Wednesday, June 29, 2011

Festival Kesenian Johor



Assalam


Entri pada kali ini aku nak menerangkan mengenai Festival Kesenian Johor Bahru KE 8 yang akan berlangsung pada 30 Jun Sehingga 25 Julai 2011. Pelbagai Aktiviti kesenian akan dijalankan. Klik Sini untuk maklumat lebih lanjut.

Untuk pengetahuan korang. Festival ini sebenarnya telah banyak kali dijalankan. Dan Festival ini merupakan Festival kali ke-8 dianjurkan.

Aku tidak terkejut atau tak hairan kalau korang tidak tahu mengenai festival ini sebelum ini. Walaupun sebenarnya Festival ini bolehdi katakan berperingkat Antarabangsa. Kerana mungkin promosinya kurang.

Disini aku nampak betapa besarnya peranan media untuk menghebohkan perkara ini. So Para blogger juga memainkan peranan yang penting untuk menghebohkan sesuatu perkara atau sesuatu acara. Aku kat sini ingin memohon jasa baik para blogger sekalian untuk memainkan peranan dalam membuat promosi mengenai Festival Kesenian Johor Bahru kali ke-8 ini.

Antara Objektif Festival Kesenian Johor Bahru ini dibuat ialah :

Untuk memastikan bahawa Johor tidak akan ketinggalan dalam pembangunan seni persembahan

Untuk mencipta, menggalakkan dan membangunkan masyarakat madani yang menghargai seni

Untuk membuat Johor Bahru ketara dalam seni persembahan di Malaysia

Untuk mempamerkan bakat rakyat tempatan khususnya dinegeri Johor dan Malaysia

Untuk bertindak sebagai pemangkin bagi menggalakkan pembangunan dan kemajuan seni persembahan di Johor

Untuk menjadikan Johor Bahru sebagai tempat tarikan untuk dikunjungi rakyat dari Dalam mahupun Luar negara.

So aku berharap blogger2 sekalian dapat berkerjasama membantu aku untuk menghebohkan Festival ini.

Untuk maklumat lanjut. Sila layari

No comments:

Post a Comment

Nuffnang