Nuffnang

Followers

Thursday, June 30, 2011

8th Johor Bahru Arts Festival



Assalam


Entri pada kali ini aku nak menerangkan mengenai Festival Kesenian Johor Bahru KE 8 yang akan berlangsung pada 30 Jun Sehingga 25 Julai 2011. Pelbagai Aktiviti kesenian akan dijalankan. Klik Sini untuk maklumat lebih lanjut.

Untuk pengetahuan korang. Festival ini sebenarnya telah banyak kali dijalankan. Dan Festival ini merupakan Festival kali ke-8 dianjurkan.

Aku tidak terkejut atau tak hairan kalau korang tidak tahu mengenai festival ini sebelum ini. Walaupun sebenarnya Festival ini bolehdi katakan berperingkat Antarabangsa. Kerana mungkin promosinya kurang.

Disini aku nampak betapa besarnya peranan media untuk menghebohkan perkara ini. So Para blogger juga memainkan peranan yang penting untuk menghebohkan sesuatu perkara atau sesuatu acara. Aku kat sini ingin memohon jasa baik para blogger sekalian untuk memainkan peranan dalam membuat promosi mengenai Festival Kesenian Johor Bahru kali ke-8 ini.

Antara Objektif Festival Kesenian Johor Bahru ini dibuat ialah :

Untuk memastikan bahawa Johor tidak akan ketinggalan dalam pembangunan seni persembahan

Untuk mencipta, menggalakkan dan membangunkan masyarakat madani yang menghargai seni

Untuk membuat Johor Bahru ketara dalam seni persembahan di Malaysia

Untuk mempamerkan bakat rakyat tempatan khususnya dinegeri Johor dan Malaysia

Untuk bertindak sebagai pemangkin bagi menggalakkan pembangunan dan kemajuan seni persembahan di Johor

Untuk menjadikan Johor Bahru sebagai tempat tarikan untuk dikunjungi rakyat dari Dalam mahupun Luar negara.

So aku berharap blogger2 sekalian dapat berkerjasama membantu aku untuk menghebohkan Festival ini.

Untuk maklumat lanjut. Sila layari

Wednesday, June 29, 2011

Pelajar Politeknik Dikatakan xde masa depan?



Assalam





Amacam tpoik pada kali ni? Hangat ke hangit?

Aku tergerak untuk menulis entri pada kali ini disebabkan aku terbaca kat satu blog kepunyaan
cik awinfaizny91. yang bertajuk

student politeknik dikatekan xdak masa depan???


memang hangit la... tapi bkn dia yg cakap macam tu, malah dia membangkang. Cubee korang try test tgk blog dia n baca.
Sebagai seorang pelajar Politeknik aku memang merasakan bende ni mengarot. Sapa cakap Budak Politeknik x de masa depan? orang tu mmg silap la.

Kat sini aku bukan nak manyatakan yg Uni ke F6 ke Kolej ke x bagos or x de masa depan, just kat sini aku nak menyedarkan kat masyarakat yang berfikiran bahawa pelajar lepasan Politeknik ni x de masa depan.

erm..mybe aku akan buat contenz untuk topik ny... apa komen korang mengenai topik pada kali ini??


p/s nak mintak korang tolong aku Promot

Festival Kesenian Johor



Assalam


Entri pada kali ini aku nak menerangkan mengenai Festival Kesenian Johor Bahru KE 8 yang akan berlangsung pada 30 Jun Sehingga 25 Julai 2011. Pelbagai Aktiviti kesenian akan dijalankan. Klik Sini untuk maklumat lebih lanjut.

Untuk pengetahuan korang. Festival ini sebenarnya telah banyak kali dijalankan. Dan Festival ini merupakan Festival kali ke-8 dianjurkan.

Aku tidak terkejut atau tak hairan kalau korang tidak tahu mengenai festival ini sebelum ini. Walaupun sebenarnya Festival ini bolehdi katakan berperingkat Antarabangsa. Kerana mungkin promosinya kurang.

Disini aku nampak betapa besarnya peranan media untuk menghebohkan perkara ini. So Para blogger juga memainkan peranan yang penting untuk menghebohkan sesuatu perkara atau sesuatu acara. Aku kat sini ingin memohon jasa baik para blogger sekalian untuk memainkan peranan dalam membuat promosi mengenai Festival Kesenian Johor Bahru kali ke-8 ini.

Antara Objektif Festival Kesenian Johor Bahru ini dibuat ialah :

Untuk memastikan bahawa Johor tidak akan ketinggalan dalam pembangunan seni persembahan

Untuk mencipta, menggalakkan dan membangunkan masyarakat madani yang menghargai seni

Untuk membuat Johor Bahru ketara dalam seni persembahan di Malaysia

Untuk mempamerkan bakat rakyat tempatan khususnya dinegeri Johor dan Malaysia

Untuk bertindak sebagai pemangkin bagi menggalakkan pembangunan dan kemajuan seni persembahan di Johor

Untuk menjadikan Johor Bahru sebagai tempat tarikan untuk dikunjungi rakyat dari Dalam mahupun Luar negara.

So aku berharap blogger2 sekalian dapat berkerjasama membantu aku untuk menghebohkan Festival ini.

Untuk maklumat lanjut. Sila layari

Saturday, June 11, 2011

Rasa kehilangan

Asalam

Hari ini aku nk share ngan korang mengenai rasa kehilangan.
Korang pernah rasa x kehilangan?? X kesahlah kehilangan apa pown.. Mesti sedihkan. Terutamanya bile benda yang kita sayang yg hilang.
Aku buat entri kali ni sbb aku terfikir, macam mana kalau orang yang aku sayang hilang. Adakah aku akan dpt teruskan kehidupan.
Memang benar hidup perlu diteruskan. Tapi mampukah aku?? Aku pon x tau sbb ak x pernah merasai kehilangan yg teramat sangat. Mungkin belom masanya. Namun bila tiba masanya adakah aku akan bersedia??
Mungkin aku pernah terasa kehilangan, kehilangan basikal, handphone, beg duit dan sebagainya. Tp 2 semua biasa je bagi aku. Mungkin aku anggap semua 2 biasa je bagi aku. Tp mmg x leh nk dinafikan la, mmg la rasa sedihkan. Disamping kene marah ngan mak ayah aku sbb hilangkan brg tersebut.

Sorry entri kali ny x de pic, sbb ak update gune h/p.. Baru first time update gune h/p. Baru nk belajor.. Huhu..

Wednesday, June 8, 2011

Hazieq Sanat Sudah Berkerjaya?

Assalam.

Lama rasenye aku x update blog ny. Ai maklom lar. org yg sedang berkerjaya.
Sekarangny, aku berkerja sebagai pembuat pizza. Bkn Pizza Hut. Tapi Diddy's Pizza.
Diddy's Pizza ny lau x silap aku terdapat kat sekitar Johor je.
Aku kerja kat2 Pandan. Nak merasa Pizza yang aku buat mai la singgah.
Harga pun berpatuan.



Regular : Rm 10.00- Rm 11.50
Famly : Rm 19.00- Rm 22.00

Diddy's Pizza ny ada beberapa jenis, iaitu
Chees, Garlic Chess, Ayam, Ayam+Paperroni, Daging, Daging+Paperoni, dan Tuna With Crab



Sangat sedap, Harga berpatutan, dan semestinya Halal. Kirenye rugi ar kalau korang x cuba.
Diddy's Pizza ny diasaskan oleh orang melayu sendiri, so kire lepaas ny dah x de dah
isu x boleh makan Pizza lagi, sebab lau makan Pizza ke Mcd ke kite kire menyumbangkan duit kepada
Amereka. Lagipun, kita harus menyokong produk tempatan. Barang kita kebanggaan kita. kan??

Kerja kat sini agak best, walaupown kekadang boring jgk biler x de custemor. Tapi bile ramai, Amekko..
x cukup tangan dibuatnya. lagipun Pandan ni tempatnye agak Strategik, sebab berhampiran dengan Bandar dan Warga Singapura



selalu menjamu selera disini. Ditambah pulak sekarang ny tengah cuti Sekolah, Malaysia & Singapura. Aku kat sini mybe dalam sebulan sementara aku cuti semster nykan. leh la kumpul duit sikit utk kegunaan pada masa akan datang.
Aimaklom lar, nanti senang time nak produce Short Filem ke, iklan ke or apa-pe utk sem depan.

Korang pulak macam mana?? Apa yg korang buat time cuti2 ni?? Cecite-cecite.


Nuffnang