Nuffnang

Followers

Friday, May 6, 2011

Selamat Hari Jadi Ibu..

Selamat Hari Jadi Bonda


Ibuku

Raja Hanizan Raja Ismail

Assalam....

Hari ini merupakan hari yang istimewa buat ibu ku.. Kerana pada hari inilah beliau dilahirkan kedunia ini pada 41 tahun lalu. So kat sini Muhammad Hazieq Mohd Sanat ingin mengucapkan Selamat Hari Jadi yang ke 41 buat ibunda ku yang tercinta.

Nama ibundaku ialah Raja Hanizan Bte Raja Ismail. Dilahirkan pada 6.5.1970. Anak ke pertama dari 2 orang adik beradik.



Ibuku,adikku,kakakku, dan cucu mak
kowt....huhuhuh

Erm... actualy aku x berapa arif sangat tentang salasilah famly aku yang belah ibundaku. sebab ianya sangat merumitkan. lau aku cerita kat sini, conform korang pening, sebab aku yang nak bercerita ni pown pening.

Apa-apa pun aku sangat sayang kat mak aku. dia banyak berkorban untuk aku. banyak ar sangat


Ayah & Ibu

Sanat & Hanizan



kat sini aku nak share cerita yang aku dapat dari sebuah blog kepunyaan Kiji



Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia. Dia bertanya kepada Tuhan : "Para malaikat disini mengatakan bahwa besok engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana, saya begitu kecil dan lemah"?

Dan Tuhan menjawab, "Saya telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu."

"Tapi disini, di dalam syurga, apa yang pernah saya lakukan hanyalah bernyanyi dan tertawa. Ini sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."

"Dan bagaimana saya bisa mengerti saat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarkan bagaimana cara kamu berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa."

"Saya mendengar bahwa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?"

"Malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal tersebut mungkin dapat mengancam jiwanya."

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih karena tidak melihatMu lagi."

"Malaikatmu akan menceritakan padamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan selalu berada di sisimu."

Saat itu Syurga begitu tenangnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang anak bertanya perlahan, "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?

"Kamu akan memanggil malaikatmu, Ibu."

Ingatlah selalu kasih sayang ibu, berdoalah untuknya dan cintailah dia sepanjang masa.

Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat... .

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang embesar... sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu...


Inilah Keluargaku yang tercinta
Berdiri dari kiri : Hazieq,Syidah,ajim,wawa
Duduk dari kiri :Sanat Ishak, Syuhadah Sanat, Hanizan Ismail



Ibuku dan sepupuku Habsah
ps: bkn Habsah Hassan erk...

Sesunggunya banyak bende yang aku kecapi sekarang ini hasil daripada dorongan ibuku. Aku berbangga memiliki seorang ibu seperti dia dan aku bersyukur sangat-sangat Kepada Allah kerana mengurniakan nikmat ini.


Sayangilah ibu anda

Lastly ada 1 Video yang senior-senior aku buat khas untuk mengambarkan kasih seorang ibu
Saksikanlah

video


Korang plk macam mane? Hari ibu dah dekat ni..
Lagi ....
Jangan lupa koment tau....


19 comments:

  1. hahahaha~ nice one!!! love it!!! selamat hari ibu... GAMAK!~ XD

    ReplyDelete
  2. (p.s. muka abang n adik hampir 2X5... kembar kew??? :P)

    ReplyDelete
  3. Eric : hahaha ramai yang cakap kembar... hukhuk...

    ReplyDelete
  4. rajin nyer la mengupdate blog adeqku ini.. just sweet sgt.. tp nak diingatkan dalam dunia ni xde istilah hari ibu di bulan mei.. hargai ibu anda setiap masa.. tanam dalam diri kita.. setiap hari adalah hari ibu..dan ayah..hanya mereka..keluarga.. insan yang x de benda ape pun boleh tanding.. even berlian, emas or whatever,, btul x??

    ReplyDelete
  5. nOr ZaFiRaH : Hari ini hari jadi ibu saya la..... bkn hari ibu....

    ReplyDelete
  6. nice.... entry...
    sy syg ibu sy... hihiih

    ReplyDelete
  7. saya pown sayang ibu saya gak...

    ReplyDelete
  8. family yg bahagia !

    selamat hari ibu untuk semua ibu bkn arini ja,,!
    tiap2 ari taw,, :D

    ReplyDelete
  9. De'din : thanks.... Betol2... huhuhu...

    ReplyDelete
  10. hhehehe,,,gud job,,,
    thanks to my mother too,,,
    thanks to hazieq mother a lot coz telah melahirkan ank y bgitu bnyak kerenahnyer,,
    hehhe,,,btw,,,ur mom must be proud of you rait,,,
    hhehheh,,,alwayz chaiyok3,,,(^_^)

    ReplyDelete
  11. hahaha... thanks eisya... mestylah dia bangga... hahahaha

    ReplyDelete
  12. @Budak Botak : thanks sudi singgah.. anyway dah baca dah...

    ReplyDelete
  13. huaaaaaa..

    mesti mak kaw tersentuh gilaa kan..huhu

    nice=)

    ReplyDelete
  14. hahaha... tak tau g ar dyka... dia lom bace lagi...

    ReplyDelete
  15. Kim salam makk hazieq, ckp Nina ucap selamat hari jadi and moga pnhg umur and murah rezeki. Amin :)

    ReplyDelete
  16. Nina : baik... hahaha... thanks...

    ReplyDelete
  17. SELAMAT HARI JADI...
    MOGA D'PANGJANGKAN UMURNYA DAN D'MURAHKAN REZEKI...
    AMEEN... :D

    ReplyDelete

Nuffnang