Nuffnang

Followers

Tuesday, May 3, 2011

Diploma Pengajian Video & Filem Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin Arau Perlis

Jabatan Rekabentuk & Komunikasi Visual

As Salam

Pada kali ini aku nak berkongsi sedikit dengan korang mengenai jurusan yang aku tengah amik sekarang ini iaitu Diploma Pengajian Video & Filem yang hanya ditawarkan di
Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin Arau Perlis


Jabatan Rekabentuk & Komunikasi Visual menawarkan 2 Jurusan iaitu

Diploma Pengajian Video & Filem
Diploma Seni Digital

Mungkin ramai yang tidak tahu tentang jurusan ini ada ditawarkan di peringkat politeknik. Memang patot pown, sbb dekat dalam Malaysia sekarang ni hanya ada satu sahaja Politeknik yang menawarkan Jurusan tersebut. Satu-satunye Politeknik yang menawarkan program tersebut pada waktu ini ialah Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin Arau Perlis. dan tak silap pada masa akan datang akan diikuti dengan Poli Metro. Erm...cakap pasal Poli Metro ni kan... Mybe ada ramai yang tak tahu lagi pasal poli ni. Aku pown tak berapa sure sangat pasal Poli ny, mybe entri lain kali aku akan jelaskan pasal poli Metro ny. Nak kene buat Research dulu ar...

Erm... Topik pada kali ini ni ialah benda yang akan dilalui oleh pelajar-pelajar Diploma Pengajian Video & Filem . Walaupun ada sesetengah pelajar yang menganggap jurusan kami ni mudah, sebenarnya diorang silap. Jurusan ini agak mencabar dari banyak aspek.

Paling mencabar bagi aku ialah apabila melibatkan kerja berkumpulan... Pergh... memang sakit ar... terutamanya apabila korang dapat group yang tak satu kepala dengan korang or jenis yang curi tulang dan yang paling best yang tak buat kerja. Aku dah lalui semua itu, jadi aku boleh cakap kat sini macam mane rasenya. Sangat-sangat tak best. Ye la... Kerja Berkumpulan, tapi korang buat sorang-sorang dan last-last same-same dapat markah... adilkah semua itu??

Apa pandangan korang mengenai hal ini??

Diorang pown dok ada group gak kt Fb

JRV 's fabulous tapi group tertutup ar...






itu sahaja untuk kali ini.

aku akan jelaskan dengan lebih lanjut pada next post..

P/S jgn lupa koment..huhuhu...







14 comments:

  1. dulu aku aplly cos nieee..
    tapi tak dapat
    sadih sunggoh
    -.-"

    ReplyDelete
  2. sbb jodoh x kuat la tu aqmalazmil.. kuntum.. hang terpilih sebagai seorang pelajar kat situ.. so mcm2 cbrn hang kena tempuh.. nasib dpt jrv.. dpt j lain lagi pening hang.. jkm,jke,jkr la ape sume tu da la keje byk.. paper pun byk.. dugaan jrv..kudrat..duit..dan mental..tp bab mental tu x kacau sgt bila satu2 event or program tu berakhir ngn jaya..mcm geng2 kitorg dulu.. gaduh la mcm mana pun tp tym event ja.. then ok blk sbb sonok dpt make an event tu jalan ngn baik..ape pun.. teruskan perjuangan hang.. jgn give up.. ok.. sayang kuntum adeqku..waaaahhh...wassalam..

    ReplyDelete
  3. aqmalazmi : huhu x de rezeki 2 namanya..

    ReplyDelete
  4. nOr ZaFiRah : terima kasih kak... doakan yg terbaik untuk adikmu ini yg ada lagi beberapa sem utk ditempuhi... huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. broo....agk2 ape yg akn aku kje lepas hbis stdy nanti

    ReplyDelete
  6. bergantung la... yg penting usaha...

    ReplyDelete
  7. biasa la tu,..masa kat kolej pon alahai!!sabo je la..mcm2 ha...tapi best sbb knangan,,,

    n nak beritahu..ak bakal blaja kat PTSS ni dlm jurusan pengajian video n filem...

    ReplyDelete
  8. hurmm mmg xptut tul dpt group yg cm 2..sbr jer laa...

    ReplyDelete
  9. Fie pun coz ni jugk..masuk tahun hadapan..xsabar rasanya...seram lak hahah harap2 mudah le coz ni... sbb sblom ni fie ambl multimedia. so ngam2 la.. kekek btw kalau x 1 kepala nk buat kerja memang payah....^^

    ReplyDelete
  10. agak2 berapa yea nak lulus .?? saya dpt vedio dan filem ne tapi saya nak tahu sagt sush x untk lulus?? n peluang pekerjaan mcm mna yea??

    ReplyDelete
  11. nak tnya sya ambx bdang ne jga.. sya nk thu psal bayran mcm mna yea n nk semk mcm mna yea?? n susah x??

    ReplyDelete
  12. aku dpat tawaran diploma seni digital.. nk join group fb

    ReplyDelete
  13. well,saya lah plajar poli metro yg menawarkan kos no.huhuhu.baru ja habis sem 1. n nak tanya.sem seterusnya nanti agak mencabar tak?

    ReplyDelete

Nuffnang