Nuffnang

Followers

Sunday, November 7, 2010




salam..... setelah lama diri ini tidak mengupdate blog ni... akhirnya... pada hari ini..
m
diri ini diberi kesempatan untuk mengupdate blog ni... alhamdulilah....

aku.. lame x update blog bkn pe... maklomlah... skrg ny dah bergelar mahasiswa... agak bzy dengan tugasan2 yang diberi oleh pensyarah.... bzy aku.. mengalahkan adika putera n aizul marcello... haha.. alhamdulilah... akhirnya... tamat sudah sem 1..banyak yang aku belajar sepanjang aku menuntut di sana... walaupun baru menempuhi 1 sem banyak yang aku belajar... mungkin disebabkan ak join jawatan kuasa perwakilan pelajar (JPP)... banyak bende yang aku belajar kat sini... dan banyak peristiwa yang suka duka, gembira sedih,, dan macam2 la.... x kurang jugak JPP ni memberikan pelbagai dugaan dan masaalah untuk diselesaikan...

sedikit tips untuk kawan-kawan yang baru nak masuk poli or u or mana2 istitusi pengajian tinggi...
diingatkan... bahawa keadaan nya sangat berlainan dengan keadaan kita mase sk menengah dulu...

1. kene belajar berdikari... terutama yang biasa tinggal dengan parentz n x biasa dik asrama.

2. jangan mudah percaya kay orang lain.. terutama yang baru kenal... maklomlah rambut sama hitam.... hati lain2...

3. hormatilah orang-orang yang berada di sekeliling.... bila kita hormat orang... insayaallah orang akan hormat kita...

4. carilah senior2... mereka amat berguna utk kita... maksod aku... rapat ar dengan senior... mereka pown suka nak berkenalan dengan bdk2 baru.. terutamanya bdk2 lelaki yang nak berkenalan dgn junior baru....

5. rapat dengan pensyarah... terutamanya bila ianya melibatkan penilaian berterusan (P.B). nak tau apa itu p.b?? tanya senior..

6. apa erk lagi?? hehe... banyak nak ikotkan... tp ak tgh blurr..... huhuhu...

rase2 nye... 2 je kowt setakat ny.... erm... sedikit ucapan utk semua...


selingan semata-mata..



Selamat Berjuang kepada semua...

Nuffnang